Google Mijn Bedrijf of misschien voor sommige beter bekend als Google My Business is een handig middel om je bedrijf goed te laten presenteren in Google. Ook is Google Mijn Bedrijf erg handig voor mensen die je bedrijfsgegevens zoeken, je klant die graag langs wilt komen of iemand die je wilt bellen. Wil jij je bedrijf goed in Google tonen voor mensen die je naam al kennen, maar ook voor potentiële nieuwe klanten? Dan raad ik je aan verder te lezen. We leggen je namelijk in dit artikel uit waar je op moet letten bij het inrichten van jouw Google Mijn bedrijf account.

Bedrijfsinformatie

Het invullen van je bedrijfsinformatie is uiteraard van groot belang. Zorg dat deze gegevens zo goed en compleet mogelijk worden ingevuld. Vul bij de primaire categorie de belangrijkste categorie waarin je jouw bedrijf het meest vindt passen. Dit is namelijk de categorie die ook direct zichtbaar wordt in je bedrijfsvermelding. Probeer daarnaast een aantal extra categorieën toe te voegen, hierdoor word je breder vindbaar. Zorg ervoor dat het adres klopt, Google Mijn Bedrijf gebruikt dit adres namelijk ook in Google Maps. Het telefoonnummer wordt gebruikt om direct te kunnen bellen naar het bedrijf, zorg dus ook dat je de juiste landcode invoert, dit kan je doen door op de vlag te klikken.

Url’s toevoegen

Eerder was het mogelijk om slechts één url toe te voegen aan de Google Mijn Bedrijf vermelding. Sinds kort is het ook mogelijk om een tweede url in te vullen voor het maken van een afspraak. Zo kunnen zoekers direct klikken op de url om op de pagina binnen je website te komen voor het maken van een afspraak. Hierin zou je bijvoorbeeld de url van je contactpagina kunnen plaatsen. Een bedrijf als een schoonheidssalon of hotel kan hier beter de url van een reserveringsformulier plaatsen.

Omschrijving van je bedrijf

Je krijgt de mogelijkheid om in Google Mijn Bedrijf een korte omschrijving te maken van 750 tekens. Gebruik deze omschrijving goed om in het kort te zeggen wat je bedrijf doet en omschrijf hierin bijvoorbeeld een usp dat belangrijk is voor jouw organisatie. Door een goede omschrijving te maken, creëer je een stukje relevantie en maak je de kans groter dat een potentiële klant jou vindt.

Beeldmateriaal toevoegen

Vandaag de dag is steeds meer gericht op beeld, zo ook je bedrijfsvermelding in Google. Bovenaan je bedrijfsvermelding in Google neemt beeldmateriaal namelijk direct de overhand. Je hebt invloed op welk beeldmateriaal hier wordt weergegeven. Zorg er dan ook voor dat er beeldmateriaal wordt getoond dat herkenbaar is, maar ook professioneel is. Let op, je kan naast foto’s ook video’s uploaden. Heb je dus een bedrijfsvideo dan raden we je aan deze ook te uploaden.

Labels

Labels zorgen voor een betere vindbaarheid! Het toevoegen van labels aan je Google Mijn bedrijf is dan ook erg belangrijk om nieuwe klanten te werven. Wanneer er namelijk regionale zoekopdrachten worden uitgevoerd, zijn het vaak de Google Mijn Bedrijf vermeldingen die bovenaan in Google staan. Ook wanneer men in Google Maps zoekt, zijn deze labels van belang. Ga dus na waar een potentiële klant op zoekt wanneer ze jouw bedrijf nodig hebben en voeg deze zoekwoorden toe als label.

Google Mijn Bedrijf Posts

Wat sinds een jaar ook een nieuwe toepassing is op de bedrijfsvermelding in Google zijn de ”posts”. Dit zijn nieuwsberichten die je kunt toevoegen aan je bedrijfsvermelding aan de rechterkant in Google. Bijvoorbeeld wanneer iemand zoekt op je bedrijfsnaam. Dit kunnen nieuwsgerelateerde items, maar ook evenementen zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een korte intro schrijven over een nieuwsitem op je website met een vermelding naar het volledige artikel. Je hebt namelijk ook de mogelijkheid om een button toe te voegen aan de posts waar mensen kunnen doorklikken naar bijvoorbeeld je website. Let op! Deze posts blijven ongeveer een week zichtbaar en zullen hierna verdwijnen.

Hulp nodig bij het inrichten van jouw Google Mijn bedrijf? Vraag ons gerust naar de mogelijkheden, wij helpen je namelijk graag bij het compleet maken van deze vermelding!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *