Linkbuilding: de kern van zoekmachine optimalisatie

Vroeger was het genoeg om de link naar jouw website op andere pagina’s te spammen. Zo kon je uiteindelijk een hoge positie in Google vergaren. Die techniek werkt niet meer. Dat wil niet zeggen dat linkbuilding als geheel niet meer werkt. Sterker nog: tot op de dag van vandaag is ongeveer 40% van je vindbaarheid gebaseerd op linkbuilding.

Linkbuilding is het genereren van links vanaf andere websites naar jouw website toe. Het doel hiervan is een hogere waardering voor zoekmachines te behalen. Wanneer andere websites veel naar jouw site linken, dan ziet Google dit als bevestiging van de autoriteit van jouw website.

Waar die linkjes precies naartoe gaan en vanaf komen, is belangrijk. Want het algoritme van Google neemt geen genoegen meer met willekeurige linkjes tussen pagina’s. Er moet een reden zijn voor die link. Zo kijkt het algoritme bijvoorbeeld naar de relevantie van de onderwerpen. Een link vanaf een website die ook over jouw niche gaat, is daarom veel waardevoller.

Het is daarom dat linkbuilding nog altijd de kern is van goede zoekmachine optimalisatie. Dat betekent echter ook dat het zelf uitvoeren van linkbuilding steeds ingewikkelder wordt.

Samen staan we sterker

Wij geloven in de kracht van
online marketing

 

Klantgerichtheid

Wij onderzoeken de wensen en behoeften van onze klanten en handelen hiernaar. We anticiperen tijdig en geven een hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.

Resultaatgerichtheid

Wij zijn actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en tonen de bereidheid in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

Samenwerken

Wij leveren een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.

Innovatief

Wij richten ons met een onderzoekende en nieuwsgierige geest op toekomstige vernieuwingen van strategie, producten, diensten, markten etcetera.

De hulp van een goede linkbuilding specialist

Het algoritme van Google is veranderlijk. Het is belangrijker dan ooit om bovenop de zaken te zitten. Bij JG Webmarketing volgen we de veranderingen in ons vakgebied daarom op te voet. Zo weten we altijd hoe we linkbuilding het beste in kunnen zetten voor jouw bedrijf en wat er nog meer nodig is voor een goede positie in Google. Daarom zijn wij voor veel ondernemers een vertrouwde linkbuilding specialist.

Ons team werkt altijd resultaat gericht. We zorgen dat alle facetten van jouw linkbuilding strategie meetbaar zijn en houden de resultaten nauw in de gaten. Bereiken we nog niet onze gezamenlijke doelen? Dan sturen we zonder moeite bij om dit alsnog te realiseren.

SEO specialist aan het werk 2
Linkbuilder aan het werk 6

Het belang van een goede linkbuilding strategie

Elke vorm van linkbuilding begint bij een uitvoerige linkbuilding strategie. Alleen op die manier krijg je ook echt meer bezoekers en omzet dankzij linkbuilding. Een linkbuilding strategie is een gerichte werkwijze om door middel van links de zichtbaarheid van je website te verbeteren. Daarvoor zijn verschillende soorten links nodig.

Heb je al een goed gebouwde website met relevante inhoud, maar sta je nog altijd laag in de zoekresultaten? Dan is linkbuilding de volgende stap. Met een goede strategie kun jij alsnog zorgen voor die hogere positie, zelfs als je veel concurrentie hebt.

Juist in een branche met  veel concurrentie, is die strategie zo belangrijk. Daarom beginnen we altijd met het vaststellen van een doel. Natuurlijk, je wil een zo hoog mogelijke positie. Maar welke zoekwoorden zijn daarin voor jou belangrijk? Op welke termen is het van groot belang dat je gevonden wordt? En welke termen is momenteel de minste concurrentie op? Dit alles vormt de basis van een goede strategie.

Wat past bij jouw onderneming?

Linkbuilding tips voor beginners

Wil je liever zelf aan de slag met linkbuilding? Dat kan. Met name de interne en externe links kun je gemakkelijk zelf realiseren. Met een aantal linkbuilding tips kun je zelf een begin maken. Indien gewenst kun je later altijd nog experts inschakelen.

Zorg allereerst voor een goede basis. Het is al eerder genoemd, maar het is dan ook zo belangrijk: zorg dat je website op orde is! De content moet relevant en duidelijk zijn. Technisch moet je website ook goed functioneren. Zonder een solide basis in de vorm van een betrouwbare website kom je nergens.

Houd daarnaast rekening met je doelgroep. Een strategie moet je altijd toespitsen op een doelgroep, maar dan moet je wel weten wie dat is. Daar kun je vervolgens je doelen op afstemmen. Wie wil je bereiken, en hoe?

Er zijn bovendien een heleboel linkbuilding tactieken. Sommige daarvan kun je zelf uitvoeren. Je kunt bijvoorbeeld vb v linkruil toepassen waar je een andere ondernemer een gratis link aanbiedt in ruil voor een link naar jouw site. Ook kun je gesponsorde content op andere websites inkopen. Of plaats comments op relevante blogs met een link naar je website. Dit zijn weliswaar nofollow links die niet direct van invloed zijn op je linkwaarde, maar helpt wel voor het zorgen van een natuurlijk linkprofiel.

Dit zijn slechts enkele van de acties die je zelf kunt uitvoeren voor een uitgebreid linkprofiel. Ons team staat klaar om al je andere vragen over linkbuilding te beantwoorden.

Wat je krijgt uit een samenwerking met een linkbuilding bureau

Laten we eerlijk zijn: linkbuilding en het realiseren van een linkbuilding strategie is niet gemakkelijk. Heb jij het idee dat dit je teveel tijd gaat kosten? Schakel dan een linkbuilding bureau zoals JG Webmarketing in.

Want hoewel je een deel van de linkbuilding absoluut zelf kunt uitvoeren, kost het je veel tijd. Dat is ook omdat linkbuilding een doorlopend proces is. Je moet het constant relevant houden en die mooie hoge positie houd je niet vanzelf vast.

Het is daarom dat zoveel mensen ervoor kiezen om linkbuilding uit te besteden. Bij JG Webmarketing kun je de complete linkbuilding uit handen geven, of slechts een deel van je linkbuilding uitbesteden. We gaan graag met je in gesprek om tot een voor jou passende samenwerking te komen.