hero-jg-webmarketing

Kwaliteitsscore Google Ads

Google Ads – voorheen Google Adwords – is de advertentietool van Google. Je kunt ermee adverteren via de verschillende kanalen die Google aanbiedt zoals de reguliere zoekresultaten maar ook andere apps en Google Shopping. De kwaliteitsscore van Google Ads is daarin essentieel. Deze score helpt je een campagne optimaliseren en je conversiedoelen bereiken.

Wat is de kwaliteitsscore Google Ads precies en waarom is deze score zo belangrijk? Hoe kun je er je voordeel mee doen en hoe pak je dat aan? Dat leggen we graag uit.

Wat is de kwaliteitsscore van Google Ads?

De kwaliteitsscore van Google Ads is een diagnostische score die aangeeft hoe sterk je advertentie is in vergelijking met andere adverteerders. De score wordt gemeten op een schaal van 1 tot 10 en wordt bepaald door het algoritme van Google. Een hoge kwaliteitsscore betekent dat je advertentie en de aanverwante pagina nuttig zijn voor de zoeker. Dat wil zeggen dat de zoeker ook echt vindt wat hij zoekt door op deze advertentie te klikken.

Een hoge kwaliteitsscore is dus essentieel voor het succes van een online marketing campagne. Je kunt het cijfer ook gebruiken om te zien waar nog verbetering nodig is in de advertentie. De kwaliteitsscore wordt bepaald op basis van een zoekwoord of zoekwoorden die gekoppeld zijn aan de advertentie.

Gratis adviesgesprek?

Neem de eerste stap naar online succes en vraag een gratis advies gesprek aan. Aan de hand van jullie doelen geven we een eerlijk advies vanuit onze jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie.

Veroniek Pieper

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Samen staan we sterker

Wij geloven in de kracht van
online marketing

 

Klantgerichtheid

Wij onderzoeken de wensen en behoeften van onze klanten en handelen hiernaar. We anticiperen tijdig en geven een hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.

Resultaatgerichtheid

Wij zijn actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en tonen de bereidheid in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

Samenwerken

Wij leveren een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.

Innovatief

Wij richten ons met een onderzoekende en nieuwsgierige geest op toekomstige vernieuwingen van strategie, producten, diensten, markten en meer. 

Waarom de kwaliteitsscore Google Ads belangrijk is

Google vindt het belangrijk dat gebruikers ook echt vinden wat ze zoeken wanneer ze Google gebruiken. Daarom geven ze advertenties die daar slim op inspelen een hogere score en betere positie. De kwaliteitsscore is daarmee zeer belangrijk. En dat heeft meer redenen:

  • Een hogere kwaliteitsscore betekent lagere kosten per klik; je bent dus voordeliger uit.
  • Een hogere kwaliteitsscore betekent een betere positie in de zoekresultaten; men ziet jouw advertentie dus vaker dan die van de concurrent.
  • Een hogere kwaliteitsscore leidt tot meer verkeer op je pagina en dus meer verkopen.
Linkbuilder aan het werk 6

Zo kun je de kwaliteitsscore van Google Ads vinden

Je kunt de kwaliteitsscore van Google Ads gemakkelijk zelf terugvinden door in te loggen bij Google Ads. Doorloop deze stappen:

  • Kies de campagne waarvan je de score wilt zien.
  • Ga naar het tabblad ‘zoekwoorden’.
  • Ga naar kolommen, kenmerken en voeg de kwaliteitsscore toe.
  • Klik op ‘toepassen’ en de score wordt zichtbaar.

Een goede kwaliteitsscore is afhankelijk van de campagne en zoektermen, maar lager dan een 7 is vaak niet wenselijk. Er zijn manieren om hoger te scoren. De Google Ads specialisten van JG Webmarketing helpen je graag die hogere score te behalen.

Tips om de kwaliteitsscore van Google Ads te verbeteren

Er zijn een aantal dingen die je zelf kunt doen of waar je op moet letten als bedrijf wanneer je een hoge kwaliteitsscore in Google Ads wil bereiken.

Zorg naast sterke advertentie ook voor een goede landingspagina. Het is belangrijk dat de zoeker ook echt vindt wat hij zoekt als hij doorklikt naar je website. Als dat het geval is, zal Google dat belonen met een hogere score.

Leg de focus ook vooral op belangrijke zoekwoorden. Richt je op maximaal drie belangrijke zoekwoorden in je campagne en optimaliseer. Lager dan een 7? Dan is er werk aan de winkel. Hulp nodig? We helpen je graag naar de beste kwaliteitsscore voor jouw Google Ads.

Vragen over Google Ads?

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.