Op 1 augustus jongstleden heeft Google een kernalgoritme update uitgevoerd. Ondanks dat Google meerdere keren per jaar een update uitvoert, is deze update te vergelijken met de grote search update, Penguin update uit 2012. Google bepaalt tijdens de update de rankings van websites. Echter komt Google niet naar buiten met een uitleg of verklaring van deze update.
Aan de hand van de kwaliteit van de website, bepaalt Google de positie die de website mag hebben. Wanneer er een update is geweest, kan het zomaar gebeuren dat jouw website flink in de ranking is gedaald. Heb jij jouw website prima in orde dan zal je niets van de update hebben gemerkt.
Wat kun je doen als jouw website is getroffen?
Omdat Google zelf geen informatie naar buiten brengt over de gevolgen van de update, hebben wij als marketingbureau gezocht naar de factoren die van belang zijn om ervoor te zorgen dat wij kunnen inspelen op de getroffen websites.
Er zijn al een aantal belangrijke SEO factoren naar voren gekomen namelijk,
Zorg ervoor dat jouw website mobiel proof is.
Zorg voor een goede en sterke content op de website.
Laadsnelheid van de website moet optimaal zijn.
Deze drie punten waren voor de update al van groot belang, maar vanaf 1 augustus worden deze punten nu nog sterker beoordeeld door Google. Het is daarom belangrijk dat jouw website hierop is of wordt aangepast. Alleen dan heb je kans om de gewenste posities binnen de zoekmachine te krijgen.
Website optimalisatie belangrijker dan ooit
Om goed gevonden te kunnen worden binnen Google is website optimalisatie erg belangrijk. Schakel hiervoor een specialist in. Bij JG Webmarketing ben je hiervoor aan het juiste adres. Neem daarom vrijblijvend contact met ons op. Wij kunnen jouw website toetsen en jou precies vertellen welke stappen het beste kunnen worden ondernomen. Zorg er daarom voor dat jij de volgende Google update voor bent!