In de online marketing wordt regelmatig gesproken over relevante content. Maar waarom is dit zo belangrijk en hoe verhoudt zich dat tot de vindbaarheid van jouw website?

Met name binnen de content marketing is relevantie belangrijk. De content moet aansluiten bij de behoefte van de bezoeker. Maar hoe zit het dan met SEO en de vindbaarheid van je website? Vroeger kwam je er nog wel mee weg om lukraak wat zoekwoorden waarop je gevonden wilde worden op je website te zetten. Maar de crawlers van Google worden ook steeds intelligenter en zijn op zoek naar de relevantie voor jouw bezoeker.

SEO en relevante content hoeven elkaar niet te bijten

Stel je hebt je content goed op orde maar je wilt ook gevonden worden op zoektermen die wat minder voorkomen op je website. Bijvoorbeeld op een andere plaatsnaam dan waar je gevestigd bent. Dat wordt dan al wat lastiger om je teksten te verwerken. Onmogelijk is het zeker niet maar het vergt wel enige kennis en ervaring om te zorgen dat relevantie en seo elkaar niet bijten.

Naast relevantie is het ook belangrijk om unieke teksten te schrijven. De tijd dat je verschillende pagina’s met dezelfde content en alleen een ander zoekwoord kon plaatsen is echt voorbij.

Schrijf je content voor je bezoeker en niet alleen voor Google

Het belangrijkste is dus dat je bij het schrijven van content schrijft voor je bezoeker en niet zozeer voor Google. Verplaats je dus in jouw bezoeker en bedenk welke informatie relevant is. Het doel van je content is dus niet zozeer vindbaar zijn in Google maar vooral ook informatie verstrekken over jouw bedrijf, product of dienst. Vindbaar zijn is één ding maar uiteindelijk wil je er wel klanten aan overhouden en moeten jouw bezoekers ook leiden tot commercieel succes. Immers, als je met jouw website op de eerste pagina staat maar de bezoeker vindt niets wat betrekking heeft op zijn zoekopdracht dan is deze bezoeker ook zo weer vertrokken en zijn al je inspanningen tevergeefs. Als je jouw zoektermen kiest op basis van jouw product of dienst dan zul je waarschijnlijk een stuk minder moeite hebben om je content aan te passen aan je zoekterm. Dit zorgt voor zowel relevantie als online vindbaarheid.

Wil je ook beter gevonden worden in Google maar zonder de relevantie van jouw content te verliezen? De tekstschrijvers van JG Webmarketing helpen je hier graag bij. Neem dus snel contact met ons op en maak een afspraak.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *