Door uw doelgroep via de e-mail te benaderen, kunt u uw verkoopcyclus verhogen en de relatie met uw bezoekers versterken. U kunt precies bepalen wie uw e-mail ontvangt en deze dus helemaal afstemmen op deze ontvanger. In Nederland is de e-mail nog steeds een fundamenteel onderdeel van ons online leven. 48% van de Nederlanders zegt zijn digitale dag te beginnen met e-mail. Op de tweede plaats staat WhatsApp, dat gemiddeld door 25% van de bezitters van een smartphone als eerste wordt geopend.
Met e-mail marketing benadert u uw beoogd publiek op een persoonlijke manier. Een hoge respons kan het gevolg zijn als e-mail marketing op een goede manier is ingezet. Door de expertise en ervaring van de vakspecialisten in te zetten, haalt u meer opbrengst uit uw e-mail marketing campagne. Dit houdt overigens wel meer in dan alleen digitale nieuwsbrieven.
Als e-mail marketeer wilt u natuurlijk wel weten of u het juiste e-mailadres hebt van uw potentiële klant. De meeste mensen gebruiken namelijk meerdere e-mailadressen. Maar hoeveel zijn dat er precies? Uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid niet meer dan twee e-mailadressen heeft. Dit maakt de kans dat u communiceert met het juiste e-mailadres groter en daarmee ook de kans dat uw boodschap wordt bekeken.
E-mail als middel voor after sales
Wij willen u graag helpen om uw e-mail (eventueel geautomatiseerd) in te zetten als middel voor after sales, klantenondersteuning/klantenservice, klanttevredenheid (vragenlijsten/polls) etc. Bovendien kunnen wij ervoor zorgen dat deze methode van werken helemaal geïntegreerd wordt binnen uw bedrijfsprocessen.
Snelle korte berichten kunt u het beste versturen met WhatsApp of SMS; die korte berichten laat u niet via de e-mail verlopen. Dit maakt de functie van de inbox van de e-mail alleen maar duidelijker. Als het meer vertrouwelijk en uitgebreid moet, is een bericht aan vrienden en familie via de e-mail een beter idee. Ook voor transactie-berichten, serviceberichten en meldingen is de e-mail ook ideaal. Doordat er minder kleine berichten in de inbox staan, wordt de interesse voor dat soort e-mails alleen maar groter.
U kunt ook zien wie de e-mail heeft ontvangen, hoe vaak deze geopend wordt en hoe vaak er doorgeklikt wordt naar uw site. Hiermee kunt u exact vaststellen of een e-mail effect heeft gehad of niet. In het laatste geval heeft u meteen alle data die u nodig hebt om uw volgende e-mail marketing campagne met succes aan te passen. Daarnaast kunnen wij op basis van de actie van de gebruiker geautomatiseerd vervolgberichten laten versturen.
E-mail marketing is in verhouding goedkoop. De productie- en verspreidingskosten zijn laag als u dit vergelijkt met papieren mailings; het is wel 20 maal goedkoper! Ook gaat het ontwerpen van een e-mail nieuwsbrief veel sneller dan het creëren van een papieren exemplaar.