Bent u een ondernemer die exact weet wat uw klanten nodig hebben? Vertelt uw website uitgebreid genoeg hoe u uw klanten hierbij kunt helpen? Leest u dan door, want uw website boeit de klant misschien voor geen meter.

Hoe maakt u het instinct van uw klanten wakker

Uw klant luistert alléén als u het reptiel in hem wakker maakt.

Het reptielbrein is het primitiefste deel van onze hersenen, dat al 450 miljoen jaar oud is. Het reptielbrein is 100% instinctief en hoort bij ons onderbewuste.

Het onderbewuste neemt alle beslissingen voor ons.

Even terug naar u, de ondernemer.
U weet nu: klanten werken met u omdat hun reptielbrein dat wil.

Wilt u de volledige aandacht van uw klant?

Vertel dan wat uw product of dienst oplevert.
Doet u dat niet, dan bent u al snel de aandacht van uw klant kwijt.

Van dit soort informatie zal het reptielbrein niet onder de indruk zijn :

  • Kenmerken van uw product
  • Uitleg hoe uw dienst in elkaar zit
  • Inhoud van uw training, opleiding of evenement
  • Uw aanpak, methode of model
  • Proces waarin u klanten begeleidt of coacht

Toch vindt u waarschijnlijk dat uw klant deze dingen wél nodig heeft.
(Daar heeft u trouwens ook helemaal gelijk in.)

Het lijkt daarom ook logisch om dit prominent te vermelden op uw site.
Maar helaas vinden uw klanten dat dus niet boeiend.

Als u het aan de klanten vraagt, zeggen ze dat ze het wél boeiend vinden.  Maar dat is alleen maar hun verstand dat praat. Hun instincten slapen rustig verder…

Het reptiel wordt wakker als u vertelt over dit soort opbrengsten:

  • Hoeveel geld gaan uw klanten verdienen?
  • Wat gaan ze besparen?
  • Hoeveel tijd gaan ze besparen?
  • Hoeveel minder risico lopen ze?
  • Hoe succesvol en aantrekkelijk worden ze?

Het is dé manier om de onverdeelde aandacht van het reptiel te krijgen. Zodra zijn ogen open zijn, denkt hij nog maar één ding: Hebben, hebben, hebben!

Vertelt u op uw website héél expliciet wat de opbrengsten zijn als klanten met u werken of uw product kopen?

Trigger de aandacht van klanten via hun onbewuste instincten.
Dan zijn ze niet meer te houden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *