Ben jij er nog niet helemaal over uit wat eigenlijk jouw online marketingdoel is? Wij helpen je graag verder. Het online marketingdoel is voor iedereen namelijk anders. Waar het ene bedrijf draait op zijn fysieke winkels met online marketingactiviteiten, is het andere bedrijf afhankelijk van alleen de webshop. Daarom is het belangrijk om een duidelijk online marketingdoel vast te stellen om tot een goede strategie voor jouw organisatie te komen. In deze blog leggen wij je meer uit hoe jij jouw online marketingdoel kan bepalen.

Verschillende online marketing doelen

Een marketingdoel kan worden ingezet voor:

  • Lead generations, dat wil zeggen dat er via de website contact gezocht kan worden met het bedrijf of een offerte aangebracht kan worden.
  • Meer conversies genereren. Dus meer verkopen genereren door middel van online marketing.
  • Branding, dit wil zeggen dat het gaat om het opbouwen of vergroten van naamsbekendheid. Door online marketing goed in te zetten kun je er voor zorgen dat verkeer en sales van jouw concurrenten af begint te nemen omdat klanten nu kiezen voor jou.
  • Het vergroten van vindbaarheid. Één van de meest voorkomende en belangrijke online doelstellingen. Met het vergroten van de vindbaarheid van je website, zul je meer bezoekers aantrekken waardoor de kans op conversies te genereren dus vergroot wordt! Grotendeels van het zoekverkeer in zoekmachines als Google klikt op de bovenste drie zoekresultaten, en de meesten kijken niet eens verder dan de eerste pagina.

Een mooi opgezette website is leuk, maar zonder verkeer naar de website toe, zal er weinig verkocht worden. Door eerst goed te bepalen welk doel jij wilt behalen met online marketing, kunnen wij daarna zo gericht mogelijk voor jou aan de slag gaan.

Wat kost online marketing dan?

Online marketing kan je zien als een investering in je bedrijf, mits dit op een goede manier ingezet wordt. Wij helpen je graag om op een verantwoorde manier jouw online marketing activiteiten te regelen. Met gebruik van SEO (Search Engine Optimization) zorgen we ervoor dat je website beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Om een inzicht te krijgen in de kosten voor je marketingcampagne, is het belangrijk om je conversie te (blijven) meten zodat hiermee de Marketing ROI berekend kan worden. De kosten per conversie bereken je bijvoorbeeld al door het aantal ‘klikken’ te delen door het aantal gemaakte conversies. Wanneer je bijvoorbeeld €200 euro investeert in een campagne en je wilt hiermee 200 bezoekers aantrekken (€1 euro per bezoeker), maar blijkt het dat er maar slechts 4 verkopen uit je campagne komen. Dan zijn de kosten per conversie in dit geval €50 euro (€200 : 4). Deze gegevens kun je gebruiken voor het berekenen van je Marketing ROI (dus je verwachte opbrengst : je investering (kosten) x 100%). Hiermee zie je al gauw de toekomstige opbrengst en winst voor elke bestede euro aan online marketing!

Neem vrijblijvend contact met ons op

Ons team van ervaren marketeers en developers bekijkt samen met jou graag naar de mogelijkheden voor jouw website. Wij denken graag met je mee over hoe we voor jou de beste online marketingcampagnes kunnen opzetten. Neem daarom vandaag nog vrijblijvend contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op het nummer 026 820 0068.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *