No-index is een richtlijn die kan worden toegevoegd aan de metatags van een webpagina om zoekmachines op te dragen de pagina niet op te nemen in hun index. Het betekent dat de pagina niet verschijnt in de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) en niet toegankelijk is voor gebruikers via zoekmachines. Deze richtlijn is nuttig om te voorkomen dat zoekmachines pagina’s indexeren die niet bedoeld zijn voor openbaar gebruik, zoals testpagina’s, ontwikkelingspagina’s of pagina’s met dubbele inhoud. No-index kan worden toegevoegd aan de meta-tags van een webpagina in de HTML-broncode, meestal via de robots meta-tag zoals <meta name=”robots” content=”noindex”>. Het is ook mogelijk de X-Robots-Tag in de HTTP-header te gebruiken om no-index toe te voegen.
 

Meer te weten komen?
Kom in contact met onze experts

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
JG Webmarketing
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.