Digitale marketingkanalen groeien enorm door in Europa. In de afgelopen 2 jaar is dit zelfs met 10% gegroeid. Uit een analyse van 1.3 biljoen paginabezoeken aan meer dan 10.000 websites in Noord-Amerika en Europa. Blijkt dat marketeers veel meer gebruik maken van, Touchpoints om de klant te bereiken. Het doel van het laten zien, bepaalt de keuze van het platform. Social media, display en zoeken worden gebruikt voor de opbouw van de merkbekendheid en email voor de klantconversie.

E-mail

De e-mail is de koning van de conversie. Het verkeer kent een groei van 8%. Voor mobiel en desktop haalt e-mail de hoogste waardering van alle onderzochte kanalen. Hoewel display traffic via mobiel in Europa afneemt met 10%, toont het onderzoek aan dat display bestaande klanten aanmoedigt om terug te keren naar de website. Deze bezoekers zullen zes keer sneller iets kopen dan bezoekers die niet eerder een aankoop via de website hebben gedaan. Dit geeft de waarde weer van e-mail en display in het onderhouden van klantrelaties.

Mobiel

De mobiel wordt vaker gezien als katalysator van de digitale transformatie binnen de digitale marketingkanalen. Het wordt vaker gebruikt om een prettige klantenervaring aan te bieden. De afgelopen 2 jaar is er een groei van 70% in het gebruik van zoekmachines, waarvan 47% van de mobiele bezoekers in 2015 waren. Het directe verkeer naar een mobiele website daalde met ongeveer 30% en het bleek dat social media verkeer groeide tot 65%.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *