Als u gebruikt maakt van Google AdWords, heeft u de mogelijkheid om slechts binnen enkele uren te verschijnen op de eerste pagina van Google door middel van een advertentie. Hierdoor kunt u op een snelle en efficiënte manier uw bezoekers en/of potentiële klanten bereiken. Met AdWords richt u zich op een grote markt omdat 95% van alle internetgebruikers via Google zoekt op het internet.
Google AdWords
De positie van uw Google AdWords advertentie in het zoeknetwerk wordt bepaald door twee dingen: het bod op het woord en de kwaliteit van de campagne. U zorgt voor de optimale balans tussen het bod en de positie van de advertentie. Door het toepassen van relevante zoektermen wordt gezorgd dat de mogelijkheid op een conversie toeneemt. Conversie kan o.a. inhouden: het invullen van een contactformulier, een aankoop in een webwinkel of een inschrijving voor een nieuwsbrief.
Een andere methode om een doelgroep te bereiken, is door middel van het displaynetwerk. Hiermee kunt u met beeld-advertenties potentiële klanten op diverse sites bereiken. Over het algemeen worden advertenties in het displaynetwerk gebruikt om de zichtbaarheid van de adverteerder te vergroten. Tot slot biedt remarketing u de mogelijkheid om eerdere bezoekers van uw website of webshop opnieuw te benaderen.
Kosten en betaling voor Google AdWords
Met Google AdWords betaalt u alleen als u ook daadwerkelijk bezoekers krijgt. Dit betekent dat als u alleen in beeld komt, dat u niet hoeft te betalen. Klikt er iemand op uw tekstadvertentie dan betaalt u een bepaald bedrag. U bent zelf verantwoordelijk blijft voor uw AdWords account. U betaalt dus zelf het AdWords budget aan Google waardoor u precies weet waar u aan toe bent.
Tekstadvertenties van Google AdWords
Tekstadvertenties zijn de advertenties van Google AdWords die in beeld komen. Deze zijn nuttig voor een geslaagde Google AdWords campagne. U kunt meerdere teksten maken en deze dan beurtelings in beeld laten komen. Op deze manier krijgt u overzicht welke advertenties het beste werken voor uw campagne. Uiteraard bepaalt u zelf de boodschap en op basis hiervan kunt u diverse varianten uitproberen om zo effectief mogelijk te kunnen adverteren met Google AdWords.