Het belang van website optimalisatie
Een bedrijf kan tegenwoordig niet meer zonder website. Het is immers hoe meer dan 80% van de mensen zoeken naar een product of dienst: via het internet. Je wil daar dus aanwezig zijn met een website of webshop. Dat is de plek waar je vertelt over je bedrijf of waar je producten verkoopt. Het is een online visitekaartje, mnog zoveel meer.
Een website bereikt echter niet altijd waar deze voor ontworpen is: meer kloanten. Sommigen schrikken potentiële klanten juist af. Anderen zijn amper vindbaar in Google en via andere zoekmachines. Daarom is website optimalisatie van groot belang.
Alleen een pagina met je contactgegevens erop is al lang niet meer voldoende om op te vallen in de massa. Een geoptimaliseerde website staat hoger in de zoekresultaten van Google en weet de bezoeker vast te houden, te prikkelen en te informeren.
Website optimalisatie kent veel facetten. Vaak begint het bij de technische kant. Simpel gezegd: een website moet goed functioneren. Dat wil zeggen dat de laadtijd bijvoorbeeld niet te lang moet zijn. Als het langer dan 3 seconden duurt voor een website is geladen, dan hebben de meeste mensen al weggeklikt. Ook is het belangrijk dat alle formulieren, linkjes en verkoopsystemen goed werken.
Dat is niet alleen belangrijk voor zoekmachines maar ook voor de gebruiker zelf. Wanneer iemand op zoek is naar jouw product dan hebben ze ongetwijfeld meer keuze dan alleen jouw bedrijf. Een website die er onbetrouwbaar uitziet, onprofessioneel overkomt of simpelweg niet werkt, wordt al snel overgeslagen. Zorg dat je website optimaal functioneert om die klanten vast te houden.