Algemene voorwaarden JG Webmarketing

E-mail: info@jgwebmarketing.nl
Website: jgwebmarketing.nl

Artikel 1 – Definities

1. JG Webmarketing: JG Webmarketing B.V., gevestigd te Arnhem, KvK-nummer 72035552.
2. Klant: degene met wie JG Webmarketing een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: JG Webmarketing en Klant samen.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens JG Webmarketing.
2. JG Webmarketing en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. JG Webmarketing en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

1. Aanbiedingen en offertes van JG Webmarketing zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij JG Webmarketing en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 – Aanvaarding

1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag JG Webmarketing de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt JG Webmarketing slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

Artikel 5 – Prijzen

1. JG Webmarketing hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. JG Webmarketing mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. JG Webmarketing en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
4. JG Webmarketing mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. JG Webmarketing moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. JG Webmarketing zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

1. JG Webmarketing mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die JG Webmarketing hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat JG Webmarketing aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. JG Webmarketing mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
5. Bij periodieke dienstverlening incasseert JG Webmarketing het verschuldigde bedrag maandelijks automatisch, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 7 – Gevolgen te late betaling

1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag JG Webmarketing de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan JG Webmarketing.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag JG Webmarketing zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van JG Webmarketing op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door JG Webmarketing, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 – Opschortingsrecht

1. De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 9 – Verrekening

1. De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan JG Webmarketing te verrekenen met een vordering op JG Webmarketing.

Artikel 10 – Verzekering

1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
● geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
● zaken van JG Webmarketing die bij de Klant aanwezig zijn
● zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van JG Webmarketing de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 11  – Intrekking opdracht

1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

Artikel 12  – Klachtplicht

1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 13 – Garantie

1. Wanneer de Klant en JG Webmarketing een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor JG Webmarketing enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 14 – Uitvoering van de overeenkomst

1. JG Webmarketing voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. JG Webmarketing mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat JG Webmarketing op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat JG Webmarketing tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 15 – Informatieverstrekking door de Klant

1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan JG Webmarketing.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert JG Webmarketing de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door JG Webmarketing redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 16 – Duur overeenkomst dienst

1. De overeenkomst tussen JG Webmarketing en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij één van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.

Artikel 17 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd

1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.

Artikel 18 – Geheimhouding

1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van JG Webmarketing ontvangt geheim.
2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende JG Webmarketing waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan JG Webmarketing schade kan berokkenen.
3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
● die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
● die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 19 – Boetebeding

1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan JG Webmarketing voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
2. De boete als bedoeld in lid 1 bedraagt € 5.000.
3. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van het in lid 2 genoemde bedrag betalen voor elke dag dat de overtreding voortduurt.
4. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
5. JG Webmarketing mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 20 – Vrijwaring

1. De Klant vrijwaart JG Webmarketing tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door JG Webmarketing geleverde producten en/of diensten.

Artikel 21 – Klachten

1. De Klant moet een door JG Webmarketing geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant JG Webmarketing daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat JG Webmarketing hierop gepast kan reageren.
4. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en JG Webmarketing.
5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat JG Webmarketing andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 22 – Ingebrekestelling

1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan JG Webmarketing.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling JG Webmarketing ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 23 – Aansprakelijkheid Klant

1. Wanneer JG Webmarketing een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 24 – Aansprakelijkheid JG Webmarketing

1. JG Webmarketing is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer JG Webmarketing aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. JG Webmarketing is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer JG Webmarketing aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 25 – Vervaltermijn

1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van JG Webmarketing vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 26 – Ontbinding

1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer JG Webmarketing toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door JG Webmarketing nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat JG Webmarketing in verzuim is.
3. JG Webmarketing mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer JG Webmarketing kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 27 – Overmacht

1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van JG Webmarketing door de Klant niet aan JG Webmarketing kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor JG Webmarketing 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat JG Webmarketing kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als JG Webmarketing de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. JG Webmarketing hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer JG Webmarketing hiervan voordeel heeft.

Artikel 28 – Wijziging overeenkomst

1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en JG Webmarketing de overeenkomst aanpassen.

Artikel 29 – Wijziging algemene voorwaarden

1. JG Webmarketing mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag JG Webmarketing altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal JG Webmarketing zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Artikel 30 – Overgang van rechten

1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met JG Webmarketing aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van JG Webmarketing.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 31 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat JG Webmarketing bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 32 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van JG Webmarketing is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en JG Webmarketing, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 1 november 2025.