Goedwerkende verkoopsites gebruiken Micro-copywriting. Een paar krachtige woorden op de juiste plaats. Zeer korte teksten, waardoor de omzet stijgt. Hieronder geven wij 3 tips om uw website te verbeteren. Micro-copywriting komt weinig voor op Nederlandse sites. Vaak zijn we gericht op informeren, waardoor er te grote teksten worden geschreven. Hoe belangrijker wij iets vinden, hoe meer tekst wij gebruiken. Vaak zal de klant dit soort teksten negeren. Dit komt omdat een ieder nogal rationeel is. Als de klant alle info heeft, dan kan de klant een afgewogen beslissing nemen om het te kopen.

Micro-copywriting, de drie tips

Voor online verkopen zijn er een paar punten belangrijker dan informeren. Urgentie laten voelen, onbewust overtuigen, weerstand wegsmelten en twijfels wegnemen.

Tip 1: Vaak moeten klanten verder klikken in een bestelling of formulier. Dit soort knoppen zorgen vaak voor onzekerheid. Vaak denkt de klant, maak ik wel de juiste keuze? De klant zoekt dan naar geruststelling in de buurt van zo’n knop. Gebruik micro-copy om deze angst weg te nemen. Als bijschrift zou je kunnen zetten: Je krijgt nog eerst een preview te zien, voordat het definitief wordt, de gegevens kunnen later nog gewijzigd worden, et cetera.

Tip 2: Bij micro-copy kan één woord al genoeg zeggen. Streef hier ook naar. Hoe langer de tekst wordt, hoe groter de kans is dat de klant het niet zal lezen. De max. is 1 regel tekst. 2 teksten zien er al uit als een alinea. Zorg er dus voor dat uw klant niet de aandacht en het geduld zal verliezen.

Tip 3: Een sterke motivator is angst. Gebruik dit af en toe, waardoor dit de klant helpt om een beslissing te maken van een aankoop. Een angstprikkel in een commerciële transactie is verliesaversie. Het risico om iets kwijt te raken, triggert heel erg. Sterker dan de kans om iets te behouden of te krijgen.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *