Vroeger was het genoeg om de link naar jouw website op andere webpagina’s te spammen. Zo kon je uiteindelijk een hoge positie in Google vergaren. Die techniek werkt niet meer. Dat wil niet zeggen dat linkbuilding als geheel niet meer werkt. Sterker nog: tot op de dag van vandaag is ongeveer 40% van de vindbaarheid van websites gebaseerd op linkbuilding.
Linkbuilding is het genereren van links vanaf andere websites naar jouw website toe. Het doel hiervan is een hogere waardering voor zoekmachines te behalen. Wanneer andere websites veel naar jouw site linken, dan ziet Google dit als bevestiging van je autoriteit.
Waar die linkjes precies naartoe gaan en vandaan komen is belangrijk. Want het algoritme van Google neemt geen genoegen meer met willekeurige linkjes tussen webpagina’s. Er moet een reden zijn voor die link. Zo kijkt het algoritme bijvoorbeeld naar de relevantie van de onderwerpen. Een link vanaf een website die over jouw branche gaat, is daarom veel waardevoller.
Het is daarom dat linkbuilding nog altijd de kern is van goede zoekmachine optimalisatie. Dat betekent echter ook dat het zelf uitvoeren van linkbuilding steeds ingewikkelder wordt.
De kwaliteit van backlinks is dus nog nooit zo belangrijk geweest. Dat maakt linkbuilding ingewikkelder dan vroeger. Want hoe moet je zoveel links vanaf externe pagina’s genereren als het ook nog relevante links moeten zijn?
Daarom is linkbuilding uitbesteden een goed idee. Een linkbuilding expert heeft namelijk een groot netwerk van websites en linkmogelijkheden. Onze experts weten precies wat er voor nodig is om een waardevolle backlink te generen. Ook zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwe innovaties binnen zoekmachine optimalisatie.
Neem de eerste stap naar online succes en vraag een gratis advies gesprek aan. Aan de hand van jullie doelen geven we een eerlijk advies vanuit onze jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie.
Wij onderzoeken de wensen en behoeften van onze klanten en handelen hiernaar. We anticiperen tijdig en geven een hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
Wij zijn actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en tonen de bereidheid in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Wij leveren een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
Wij richten ons met een onderzoekende en nieuwsgierige geest op toekomstige vernieuwingen van strategie, producten, diensten, markten en meer.
Het algoritme van Google is veranderlijk. Het is belangrijker dan ooit om bovenop de zaken te zitten. Bij JG Webmarketing volgen we de veranderingen in ons vakgebied daarom op te voet. Zo weten we altijd hoe we linkbuilding het beste in kunnen zetten voor jouw bedrijf en wat er nog meer nodig is voor een goede positie in Google. Daarom zijn wij voor veel ondernemers een vertrouwde linkbuilding specialist.
Ons team werkt altijd resultaatgericht. We zorgen dat alle facetten van jouw linkbuilding strategie meetbaar zijn en houden de resultaten nauw in de gaten. Bereiken we nog niet onze gezamenlijke doelen? Dan sturen we zonder moeite bij om dit alsnog te realiseren.
Elke vorm van linkbuilding begint bij een uitvoerige linkbuilding strategie. Alleen op die manier krijg je ook echt meer bezoekers op je website en omzet dankzij linkbuilding. Een linkbuilding strategie is een gerichte werkwijze om door middel van links de zichtbaarheid van je website te verbeteren. Daarvoor zijn verschillende soorten links nodig.
Heb je al een goed gebouwde website met relevante inhoud, maar sta je nog altijd laag in de zoekresultaten? Dan is linkbuilding de volgende stap. Met een goede strategie kun jij alsnog zorgen voor die hogere positie, zelfs als je veel concurrentie hebt.
Juist in een branche met veel concurrentie, is die strategie zo belangrijk. Daarom beginnen we altijd met het vaststellen van een doel. Natuurlijk, je wil een zo hoog mogelijke positie. Maar welke zoekwoorden zijn daarin voor jou belangrijk? Op welke termen is het van groot belang dat je gevonden wordt? En welke termen zijn momenteel de minste concurrentie op? Dit alles vormt de basis van een goede strategie.
Wil je liever zelf aan de slag met linkbuilding? Dat kan. Met name de interne en externe links kun je ook intern oppakken. Met een aantal linkbuilding tips kun je zo zelf een begin maken. Indien gewenst kun je later altijd nog experts inschakelen.
Zorg allereerst voor een goede basis. Het is al eerder genoemd, maar het is dan ook erg belangrijk: zorg dat je website op orde is! De content moet relevant en duidelijk zijn. Technisch moet je website ook goed functioneren. Zonder een solide basis in de vorm van een betrouwbare website kom je nergens.
Houd daarnaast rekening met je doelgroep. Een strategie moet je altijd toespitsen op een doelgroep, maar dan moet je wel weten wie dat is. Daar kun je vervolgens je doelen op afstemmen. Wie wil je bereiken en hoe?
Er zijn bovendien een heleboel linkbuilding tactieken. Sommige daarvan kun je indien gewenst intern oppakken. Je kunt bijvoorbeeld linkruil toepassen, waarbij je een ander bedrijf een gratis link aanbiedt in ruil voor een link naar jouw site. Ook kun je gesponsorde content op andere websites inkopen. Of zorg voor comments op relevante blogs met een link naar je website. Dit zijn weliswaar nofollow links die niet direct van invloed zijn op je linkwaarde, maar helpt wel voor het zorgen van een natuurlijk linkprofiel.
Dit zijn slechts enkele van de acties die je zelf kunt uitvoeren voor een uitgebreid linkprofiel. Ons team staat klaar om al je andere vragen over linkbuilding te beantwoorden.
Laten we eerlijk zijn: linkbuilding en het realiseren van een linkbuilding strategie is niet gemakkelijk. Heb jij het idee dat dit je teveel tijd gaat kosten? Schakel dan een linkbuilding bureau zoals JG Webmarketing in.
Want hoewel je een deel van de linkbuilding absoluut zelf kunt uitvoeren, kost het je veel tijd. Dat is ook omdat linkbuilding een doorlopend proces is. Je moet het constant relevant houden en die mooie hoge positie in Google houd je niet vanzelf vast.
Het is daarom dat zoveel mensen ervoor kiezen om linkbuilding uit te besteden. Bij JG Webmarketing kun je de complete linkbuilding uit handen geven of slechts een deel van je linkbuilding uitbesteden. We gaan graag met je in gesprek om tot een voor jou passende samenwerking te komen.
Linkbuilding is het genereren van links vanaf andere websites naar jouw website toe. Het doel hiervan is een hogere waardering voor zoekmachines te behalen. Wanneer andere websites veel naar jouw site linken dan ziet Google dit als bevestiging van de autoriteit en betrouwbaarheid van je website.
Linkbuilding betekent dus het verkrijgen van links naar jouw website toe vanaf andere websites. Maar ook interne links binnen je eigen pagina, of links vanaf jouw pagina’s naar andere websites, zijn onderdeel van sterke linkbuilding. Deze laatste twee soorten links kun je echter makkelijker zelf realiseren.
Wanneer we het hebben over de betekenis van linkbuilding, dan is het belangrijk om te kijken naar waarom die links zo waardevol zijn. Dat heeft alles te maken met zoekmachines zoals Google. Want Google heeft een algoritme waarmee het bepaalt welke websites hoog in de zoekresultaten verschijnen. Dat algoritme analyseert onder andere de links van en naar jouw website.
De logica hierachter is dat wanneer andere websites veel linken naar jouw website, de inhoud van jouw pagina’s een vorm van autoriteit bevat. Anderen vinden jouw website blijkbaar goed genoeg om jou aan te dragen bij hun eigen lezers. Hoe meer van dit soort links je hebt, hoe beter.
Het is daarin echter wel belangrijk waar de links vandaan komen. Je kunt niet zomaar je eigen link gaan spammen om allerlei fora en social media. Dat werkt niet, of werkt zelfs averechts. Het is belangrijk dat de links vanaf een pagina komen die ook relevant is voor jouw onderwerp en een bepaalde mate van autoriteit heeft. De ene link is dus de andere niet.
Wanneer we het hebben over linkbuilding, gaat het al snel over backlinks. Backlinks zijn links die afkomstig zijn van andere website en middels een hyperlink naar jouw website linken. Het is dus in feite gewoon zo’n eerder genoemd linkje vanaf een andere website naar jouw website.
Zoekmachines zien backlinks als een aanbeveling van jouw website. Althans, mits het een goede backlink is. Hoe meer relevante en kwalitatieve backlinks je hebt, hoe groter de autoriteit van jouw website is volgens Google. Daarvoor is het belangrijk dat de links ook vanaf websites komen in jouw niche en met enige betrouwbaarheid. Een goede backlink komt dus vanaf een website met genoeg verkeer en vooral uit dezelfde branche of met aanverwante informatie.
Een goede backlink zelf realiseren is lastig. Je concurrent zal niet snel een link naar jouw website willen plaatsen. Wel kun je ervoor kiezen om een blogger binnen jouw niche te benaderen. Branded content is een goede manier om aan backlinks te komen. Nog verstandiger is om dit uit te besteden aan een linkbuilding expert. Zij kunnen snel en efficiënt links voor je realiseren waar je zelf veel tijd kwijt aan zou zijn.
Linkbuilding zelf uitvoeren is ingewikkeld. Althans, als je het helemaal zelf wil doen. Goede linkbuilding bestaat uit een compleet linkprofiel van interne links, externe links en backlinks. Interne links naar linkjes binnen je eigen website.
Je kunt bijvoorbeeld op je homepage linken naar je dienstenpagina, of op je blog linken naar je contactpagina. Dit noemen we interne links. Ze helpen mensen navigeren. Een externe link gaat vanaf jouw website naar andere relevante pagina’s. Ook deze mogen niet ontbreken. Link bijvoorbeeld naar een website met meer informatie over een bepaald onderwerp.
Backlinks zijn dus links vanaf andere websites naar die van jou. Deze zijn moeilijker zelf te realiseren maar dit proces kun je gemakkelijk uitbesteden. Een volledig linkprofiel van alle drie deze soorten links is hoe je linkbuilding moet uitvoeren als je het echt goed wil doen.