Wil je effectief adverteren op het internet? Daarvoor is Google Ads onmisbaar. Google Ads uitbesteden is verstandig als je het meeste uit je online advertenties wil halen. Een Google Ads campagne opzetten en effectief inrichten is namelijk een vak apart. De Google Ads specialisten van JG Webmarketing staan voor je klaar. Samen maken we van jouw campagne een knallend succes.
Google Ads is een advertentietool van Google. Je kunt ermee adverteren in zoekresultaten maar ook in Google Shopping en Google Video. Daarnaast kun je het inzetten om te adverteren via andere apps en tools van Google, zoals Youtube. Google Ads is dé manier om online te adverteren aangezien Google de grootste zoekmachine ter wereld is. Het is dus een perfecte manier om veel potentiële klanten te bereiken.
Google Ads effectief inzetten is echter ook ingewikkeld. Het is daarom dat veel bedrijven het maken en beheren van advertenties uitbesteden aan Google Ads specialisten.
Neem de eerste stap naar online succes en vraag een gratis advies gesprek aan. Aan de hand van jullie doelen geven we een eerlijk advies vanuit onze jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie.
Wij onderzoeken de wensen en behoeften van onze klanten en handelen hiernaar. We anticiperen tijdig en geven een hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
Wij zijn actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en tonen de bereidheid in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Wij leveren een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
Wij richten ons met een onderzoekende en nieuwsgierige geest op toekomstige vernieuwingen van strategie, producten, diensten, markten en meer.
Bij JG Webmarketing werken meerdere ervaren Google Ads specialisten. Google Ads uitbesteden is bij ons dan ook goed mogelijk. Maar waarom zou je Google Ads uitbesteden? Kun je het niet net zo goed zelf regelen binnen je bedrijf?
Uiteraard is het ook mogelijk om zelf aan de slag te gaan met adverteren via Google. Toch is het in veel gevallen aan te raden om een specialist op z’n minst mee te laten kijken. Een succesvolle advertentie maken is namelijk een vak apart. Er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt. De ouderwetse vorm van adverteren met een korte zin en foto is vaak niet meer voldoende. De gemiddelde internetgebruiker heeft meer dan dat nodig om aangezet te worden tot actie.
Bij een goede Google Ads campagne mag je in ieder geval de volgende elementen niet vergeten:
Door de bovenstaande elementen in je achterhoofd te houden kun je Google Ads dus ook zelf toepassen voor je product of dienst. Houd er wel rekening mee dat het een tijdrovend proces is. Adverteren betekent constant je advertenties monitoren en bijstellen om de juiste potentiële klant te bereiken en blijven bereiken. Daar moet tijd en ruimte voor zijn in je bedrijf.
Kies je voor Google Ads uitbesteden bij JG Webmarketing? Dan maak je gebruik van onze jarenlange expertise. Wij weten als geen ander wat wel en niet werkt. Daarnaast monitoren we jouw advertenties en voeren we naar nodig A/B tests uit om te ontdekken wat nóg beter werkt voor jou.
Natuurlijk wil je weten wat jouw positie in Google op dit moment is. Hoe hoog je in Google staat kun je op een paar manieren achterhalen. Het is in ieder geval belangrijk om te weten dat wanneer je zoekt naar je eigen website in Google, je op jouw eigen computer waarschijnlijk hoger staat dan ergens anders. Jij zoekt immers vaker op jezelf en dat onthoudt Google.
Daarom is het allereerst belangrijk om een incognitovenster te gebruiken wanneer je zoekt naar je eigen website. Als je bent ingelogd bij Google, dan neemt de zoekmachine precies je locatie en je zoekgeschiedenis mee om te bepalen wat de beste zoekresultaten voor jou zijn. Wanneer je een incognito venster gebruikt, gebeurt dit niet. Dat betekent dat je precies de resultaten te zien krijgt zoals een gemiddelde bezoeker ze ziet.
Let erop dat je bij je zoektocht termen gebruikt die algemeen zijn, maar wel van toepassing op jouw bedrijf. Zoek je bijvoorbeeld op je exacte bedrijfsnaam, dan is het logisch dat je bovenaan staat. Zoek je echter algemeen, dan kun je zien hoe goed jij het doet tussen de concurrentie.
Er zijn veel tactieken die je toe kunt passen om hoger in Google te komen. Allereerst moet je webshop of website technisch sterk zijn en duidelijke, relevante content bevatten. Met content bedoelen we de inhoud, ofwel alle tekst, foto’s en video’s op je pagina.
Daarnaast zijn er acties die je kunt ondernemen buiten je website om. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opbouwen van je relevantie door middel van externe links naar jouw website toe. Dit kun je onder andere realiseren met linkbuilding.
Er zijn uiteraard ook andere manieren om te adverteren. Toch raden wij vaak Google Ads aan. Dat heeft een aantal redenen:
Onder andere de kwaliteitsscore van Google Ads is belangrijk in dit geval. Google Ads optimaliseren kan ook via andere wegen. Soms is het bijvoorbeeld nodig je advertentie net anders in te steken door te kiezen voor Google Shopping in plaats van reguliere zoekresultaten, of door je te richten op een meer specifieke doelgroep. De Google Ads specialisten van JG Webmarketing helpen je graag jouw Google Ads optimaliseren zodat ze écht voor je werken.