Om het meeste uit Google Ads te halen heb je veel kennis nodig. Het opzetten en monitoren van een succesvolle advertentie kost bovendien tijd. Daarom kun je het beheer van je online advertenties uitbesteden aan Google Ads specialisten. De Google Ads specialisten van JG webmarketing hebben jaren ervaring en weten als geen ander hoe je een succesvolle campagne opzet en vasthoudt.
Waarom zou je Google Ads uitbesteden? En wat kan een goede Google Ads specialist voor je betekenen? Dat en meer leggen we graag uit.
Google Ads is de advertentietool van Google. Het is een manier om te adverteren via de verschillende plekken die de zoekmachine aanbiedt. Je kunt bijvoorbeeld adverteren in de reguliere resultaten van de zoekmachine zelf. Maar het is ook mogelijk om te adverteren via Google Shopping, Google Video en andere apps zoals Youtube, dat in handen is van Google.
Bij het inrichten van zo’n campagne zijn Google Ads zoekwoorden belangrijk. Dat zijn de zoekwoorden die men gebruikt als ze jouw advertentie te zien krijgen. Als je bijvoorbeeld rode schoenen verkoopt, dan wil je dat wanneer iemand zoekt op de zoekwoorden ‘rood’ en ‘schoenen’ ze jouw advertentie te zien krijgen. Zo weet je dat je uitsluitend mensen bereikt die op zoek zijn naar jouw product of dienst, in tegenstelling tot veel andere meer traditionele vormen van adverteren.
Neem de eerste stap naar online succes en vraag een gratis advies gesprek aan. Aan de hand van jullie doelen geven we een eerlijk advies vanuit onze jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie.
Wij onderzoeken de wensen en behoeften van onze klanten en handelen hiernaar. We anticiperen tijdig en geven een hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
Wij zijn actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en tonen de bereidheid in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Wij leveren een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
Wij richten ons met een onderzoekende en nieuwsgierige geest op toekomstige vernieuwingen van strategie, producten, diensten, markten en meer.
Er zijn tal van redenen waarom je Google Ads wil gebruiken in plaats van andere vormen van adverteren:
Het grootste voordeel van Google Ads is dus dat je direct kunt zien wat het oplevert en dat het voor ieder soort bedrijf mogelijk is. Google Ads specialisten kunnen je helpen met het opzetten van de meest succesvolle campagne. Het is namelijk wel belangrijk dat je een advertentie zo inricht dat deze opvalt bij je doelgroep en je conversiedoelen bereikt. En dat is een vak apart.
Zelf aan de slag met Google Ads? Dat kan. De tool is vrij toegankelijk en een advertentie opstellen is niet ingewikkeld. Toch kun je Google Ads beter uitbesteden. Het is namelijk een tijdrovend proces om een succesvolle campagne op te zetten. Bovendien is er kennis voor nodig. Google Ads specialisten weten inmiddels goed wat wel en niet werkt online. Internetgebruikers zijn namelijk scherp en kritisch. Ze klikken niet zomaar overal op.
Schakel de hulp in van Google Ads specialisten van JG Webmarketing en behaal je conversiedoelen. Neem contact met ons op. We leggen graag uit wat er mogelijk is en hoe we je bedrijf naar een hoger niveau helpen.
Er zijn veel tactieken die je toe kunt passen om hoger in Google te komen. Allereerst moet je webshop of website technisch sterk zijn en duidelijke, relevante content bevatten. Met content bedoelen we de inhoud, ofwel alle tekst, foto’s en video’s op je pagina.
Daarnaast zijn er acties die je kunt ondernemen buiten je website om. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opbouwen van je relevantie door middel van externe links naar jouw website toe. Dit kun je onder andere realiseren met linkbuilding.
Onder andere de kwaliteitsscore van Google Ads is belangrijk in dit geval. Google Ads optimaliseren kan ook via andere wegen. Soms is het bijvoorbeeld nodig je advertentie net anders in te steken door te kiezen voor Google Shopping in plaats van reguliere zoekresultaten, of door je te richten op een meer specifieke doelgroep. De Google Ads specialisten van JG Webmarketing helpen je graag jouw Google Ads optimaliseren zodat ze écht voor je werken.
Het fijne van Google Ads? Het kost wat je bereid bent eraan uit te geven. De kosten van Google Ads kun je namelijk gemakkelijk zelf instellen door aan te geven hoeveel je budget is. Vaak betaal je per klik of weergave een bepaald bedrag. De gemiddelde kost per klik bedraagt tussen de 1 en 2 euro. Door een maximaal budget in te stellen kun je dus zelf aangeven hoeveel je eraan kwijt wil zijn.
CTR staat voor Click Through Rate, oftewel het aantal klikken op je advertentie gedeeld door het aantal keren dat je advertentie is weergegeven in Google. De gemiddelde CTR in Google Ads is 1.91% voor Google Zoeken en 0.35% voor Google Display. Een goede score ligt vaak tussen de 4 en 5% voor Google Zoeken en 0.5 en 1% op het display netwerk.