Je hebt een prachtige website, biedt sterke producten of diensten aan, maar je ziet online nog niet de groei die je wil. Hoe kan dat? Waarschijnlijk weten nog niet alle potentiële klanten van je bestaan af. Maar daar kun je verandering in brengen. Dat kan onder andere door gebruik te maken van Google Ads: een manier van adverteren via de razend populaire zoekmachine Google.
Google Ads zijn advertenties die je website en producten onder de aandacht brengen in Google. Het opzetten en beheren van deze advertenties is echter tijdrovend en een vak apart. Daarom kun je Google Ads uitbesteden aan de Google Ads specialisten van JG Webmarketing. Wij helpen je een gerichte campagne opzetten en uitvoeren. Zo weet je zeker dat je de juiste klanten bereikt en je winst stijgt.
Benieuwd wat Google Ads zijn, wat ze voor je kunnen betekenen en waarom en hoe je ze kunt uitbesteden? We leggen het graag uit.
Google Ads – ook wel Google Adwords genoemd – is een dienst van Google waarmee je kunt adverteren via hun eigen kanalen. Inmiddels is Google uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven ter wereld, bestaande uit duizenden apps, websites en andere diensten. Adverteren in Google kan dan ook op veel verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld adverteren:
Er zijn dus veel manieren waarop je kunt adverteren in Google. Welke de meest passende is, hangt van je product en dienst af. Ook heeft het te maken met welke zoekwoorden relevant zijn voor dat product en welke gebruikers je probeert te bereiken.
Neem de eerste stap naar online succes en vraag een gratis advies gesprek aan. Aan de hand van jullie doelen geven we een eerlijk advies vanuit onze jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie.
Er komt een heleboel kijken bij het opzetten van een goede advertentiecampagne in de grootste zoekmachine ter wereld. Het is daarom dat veel bedrijven Google Ads uitbesteden. Google Ads specialisten hebben de juiste kennis in huis om van je campagne een succes te maken.
Het is bijvoorbeeld belangrijk dat je goed nadenkt over wat je probeert te bereiken met je advertentie. Gaat het om een bepaalde hoeveelheid weergaven, bijvoorbeeld van een videoadvertentie? Richt jij je liever op het aantal klikken naar je website toe? Of zijn vertoningen ook al genoeg om je product of dienst onder de aandacht te brengen? Dit heeft onder andere te maken met wat je precies aanbiedt en hoe. Wanneer je bijvoorbeeld het grootste deel van je winst uit een webshop haalt dan is het belangrijk om te monitoren of je advertentie ook echt zorgt voor meer verkopen. De Google Ads specialisten van JG Webmarketing helpen daarbij.
250+ tevreden klanten beoordelen JG Webmarketing met een 4,8/5
Google Ads op de juiste manier gebruiken is een vak apart. Daarom heeft JG Webmarketing een aantal ervaren Google Ads specialisten in huis. Deze deskundigen weten als geen ander wat de geheimen zijn van Google Ads en de bijbehorende algoritmes.
Google is een groot en veranderlijk bedrijf. Wat nu werkt, kan volgend jaar veel minder effectief zijn. Dat geldt ook voor online adverteren: de markt en technologische vooruitgang op de voet volgen is essentieel voor succes. Dat is precies wat onze Google Ads specialisten doen. Ze blijven op de hoogte van wat werkt en wat niet en zetten deze actuele kennis in om jouw advertenties een razend succes te maken.
Wil jij met de hulp van JG Webmarketing een goede Google Ads campagne opstellen en inzetten? Neem gerust contact met ons op via onderstaand formulier en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.
De kwaliteitsscore van Google Ads is een van de belangrijkste onderdelen van adverteren via Google. Met de kwaliteitsscore wordt een diagnostische tool van Google bedoeld. Deze tool geeft aan hoe je advertentiekwaliteit zich verhoudt tot die van andere advertenties. Deze score wordt gemeten op een schaal van 1 tot 10. Je advertentie krijgt dus als het ware een cijfer. Dit cijfer is onder andere beschikbaar op zoekwoordniveau. Dat betekent dat je kunt zien hoe concurrenten die inzetten op dezelfde zoekwoorden het doen. Je kunt dus ook zien of ze beter scoren dan jouw advertenties en daar je les uithalen.
De kwaliteitsscore wordt opgebouwd uit drie onderdelen:
Google berekent de kwaliteitsscore van je advertenties. Er valt een hoop uit te leren. Zo kun je toekomstige advertenties bijstellen op basis van de score en de onderdelen ervan.
Aan de basis van een effectieve advertentiecampagne staan vaak Google Ads zoekwoorden. Wanneer een gebruiker zoekt in Google, gebruiken ze een term of woord om te vinden waar ze naar op zoek zijn. Dat noemen we een zoekwoord. Er zijn bepaalde termen die men gebruikt als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst. Die termen vormen dan ook de basis van je Google Ads campagne.
De Google Ads specialisten van JG Webmarketing helpen je graag de juiste Google Ads zoekwoorden bepalen. Je wil namelijk de juiste termen gebruiken, maar ook termen waar zo min mogelijk van je concurrenten mee adverteren. Google Ads zoekwoorden bepalen is daarom een vak apart. Een vak dat de specialisten van JG Webmarketing uitstekend in de vingers hebben.
Er zijn uiteraard ook andere manieren om te adverteren. Toch raden wij vaak Google Ads aan. Dat heeft een aantal redenen:
Onder andere de kwaliteitsscore van Google Ads is belangrijk in dit geval. Google Ads optimaliseren kan ook via andere wegen. Soms is het bijvoorbeeld nodig je advertentie net anders in te steken door te kiezen voor Google Shopping in plaats van reguliere zoekresultaten, of door je te richten op een meer specifieke doelgroep. De Google Ads specialisten van JG Webmarketing helpen je graag jouw Google Ads optimaliseren zodat ze écht voor je werken.
Het fijne van Google Ads? Het kost wat je bereid bent eraan uit te geven. De kosten van Google Ads kun je namelijk gemakkelijk zelf instellen door aan te geven hoeveel je budget is. Vaak betaal je per klik of weergave een bepaald bedrag. De gemiddelde kost per klik bedraagt tussen de 1 en 2 euro. Door een maximaal budget in te stellen kun je dus zelf aangeven hoeveel je eraan kwijt wil zijn.
CTR staat voor Click Through Rate, oftewel het aantal klikken op je advertentie gedeeld door het aantal keren dat je advertentie is weergegeven in Google. De gemiddelde CTR in Google Ads is 1.91% voor Google Zoeken en 0.35% voor Google Display. Een goede score ligt vaak tussen de 4 en 5% voor Google Zoeken en 0.5 en 1% op het display netwerk.