Het was al bekend dat het eraan zou komen. Adverteren op Instagram. Vanaf vandaag is het voor zowel kleine als grote bedrijven mogelijk om in Nederland advertentiecampagnes in te zetten op Instagram. Dit gebeurt op self service basis.

Adverteren op Instagram met de advertentie infrastructuur van Facebook

Er wordt gebruik gemaakt van de advertentie infrastructuur van Facebook. Hierdoor is het nu mogelijk voor adverteerders om op Instagram doelgericht mensen te bereiken. Ze kunnen zich richten op bepaalde voorkeuren zoals interesses. Ook krijgen ze toegang tot nieuwe advertentievormen om verschillende doelstellingen te halen. Op deze manier kunnen  potentiële klanten meer over een bepaald onderwerp of product te weten komen.

Instagram en Facebook werken in Nederland samen met verschillende launch partners zoals: Tommy Hilfiger, Toyota, Unilever en Heineken. In de VS was KLM een van de eerste testers van Instagram. Met speciaal ontwikkelt beeldmateriaal neemt de vliegtuigmaatschappij mensen mee naar de mooiste bestemmingen.

 

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

JG Webmarketing
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.