Conversie optimalisatie brengt sales in beeld

Elke website heeft een doel. Deze doelen zijn per website verschillend. Een doel dat bereikt wordt middels een website noemen we een conversie. Door te meten wanneer en waar u een conversie ontvangt op uw website weet u wat belangrijk is. Het voordeel van het internet en de websites die hiermee gepaard gaan is dat vrijwel alles is te meten en te analyseren. Zo kunt u uw conversie percentage verhogen of in ieder geval verbeteren. Dit noemen we dan ook conversie optimalisatie. Bij conversie optimalisatie gaan we uw website analyseren en de wegen bewandelen die uw bezoeker zou moeten bewandelen om een conversie te genereren. Hierin letten we op struikelpunten, kleuren en bijvoorbeeld formulieren die moeten worden ingevuld. We zien vaak bij de conversie optimalisatie dat er bij formulieren teveel van de bezoeker wordt gevraagd. Veel bezoekers zullen bij het zien van een zeer uitgebreid formulier niet eens starten met het invullen of soms halverwege stoppen omdat het te lang duurt. Dit is een klein voorbeeld van de vele fouten die worden gemaakt.

Contact opnemen

10 + 12 =

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Delen

Deel dit met uw netwerk!

Shares